Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda bilimsel ve teknolojik gelişmelere paralel mesleki yeterlikleri kazanan nitelikli, bilimsel yönden donanımlı ve profesyonel meslek elemanları yetiştirmektir.
Kimya Teknolojisi Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda;
- Kimya Laboratuvarı,
- Petrol Endüstrisi,(Okulumuzda bu dalda eğitim VERİLMEMEKTEDİR)
- Proses (Okulumuzda bu dalda eğitim VERİLMEMEKTEDİR) dalları yer almaktadır.
Bu doğrultuda Kimya Teknolojisi alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır.
Bu programı tamamlayan öğrenciye;
- Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda; "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda temel kimyasal işlemleri yapma,
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda mesleki hesaplamalar yapma,
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda, tekniğine uygun şekilde organik bileşikleri inceleme, alifatik hidrokarbonları, alkolleri, eterleri, aldehitleri, ketonları, azotlu alifatik bileşikleri, esterleri, yağları ve aromatik bileşikleri elde etme ve özelliklerini inceleme,
ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;
Kimya Laboratuvarı Dalında;
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda, İyi Laboratuvar Uygulamaları'na (GLP), standartlara ve tekniğine uygun olarak
- Numunede grup 1, 2, 3, 4 ve 5 katyonlarının ve anyonlarının toplu analizlerini yapma,
- Gazların özellikleri, tepkimelerde enerji, hız, denge ve elektrokimyasal hücreler ile ilgili hesaplamalar ve uygulamalar yapma,
- Kimyasal proseslerin ve operasyonların temel işlemlerini yapma,
- Numune alma ve atıklarla ilgili işlemleri yapma, baz ve asit miktarı tayini, nem, kül ve elek analizleri, gravimetrik, permanganometrik, iyodometrik, arjantometrik ve kompleksometrik analizler yapma,
- Ultraviyole spektrofotometresi, kolorimetre, alev fotometresi, atomik absorpsiyon spektrofotometresi, refraktometre, polarimetre, potansiyometre ve kondüktometre cihazları ve kromatografik yöntemleri kullanarak numunelerde analiz yapma,
Petrol Endüstrisi Dalında; (Okulumuzda bu dalda eğitim VERİLMEMEKTEDİR)
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak İyi Üretim Uygulamaları (GMP), Standart Operasyon Prosedürleri'ne (SOP), TS EN ISO Standartları'na ve tekniğine uygun şekilde;
- P&ID ve PFD şemalarını kullanma, petrol türevlerini taşıma ve depolama, proses değişkenlerinin ve ekipmanlarının kontrolü, ısı aktarımını sağlama,
- Korozyonla mücadele, petrol ve petrol ürünlerinin taşınması ve depolanması, petrol ürünlerinin yüzeyden temizlenmesini yapma,
- Etilen, polietilen, propilen, vinil klorür monomeri, hidroklorik asit, polivinil klorür ve kostik üretimi ile etilen, propilen, toluen, ksilen ve metan türevlerinin üretimi, petrol türevlerinin eldesi ve rafineri proseslerinin kontrolünü yapma,
- Azot ve hidrojen gazları üretme, proses havasını ve soğutma suyunu prosese hazır hâle getirme, proseste numune alma, analiz sonuçlarını değerlendirme ve petrol türevlerinde fiziksel ölçümler yapma,
Proses Dalında; (Okulumuzda bu dalda eğitim VERİLMEMEKTEDİR)
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda İyi Üretim Uygulamalarına (GMP), Standart Operasyon Prosedürleri'ne (SOP), TS ISO ve TS PREN Standartları'na ve tekniğine uygun şekilde;
- Kimyasal proseslerin ve operasyonların temel işlemlerini yapma,
- Gazların özellikleri, tepkimelerde enerji, hız, denge ve elektrokimyasal hücreler ile ilgili hesaplamalar ve uygulamalar yapma,
- Ufaltma, öğütme ve eleme araçlarını kullanma, karıştırma, ayırma, ayrıştırma, çöktürme işlemleri, kurutucu, basınç tankı hazırlama, atıkları ayırma ve depolama yapma,
- Temel teknik resim, proses akış ve kontrol etme ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır.